onsdag 20 juni 2012

Guckusko

I går tog mannen och jag en cykeltur. Bland annat så var vi till Risshytte hage och tittade på de här skönheterna. Visst är det ett naturens under att de ser ut som de gör? Två kvinnor som vi träffade där, räknar alltid blommorna varje år. 129 kom de till i år. Mer än förra året sa de.
Det här underliga djuret stod och stirrade på oss.

På stickfronten har jag startat två nya projekt. Det grå, är garnet som jag färgade hos Viola Schavon. Jag stickar runt i slätstickning och avslutar upptill med rätstickning. Rena rallystickningen fast det är så tunt. Härligt Merino/silkegarn.
Teetee elegant är en ny härlig bekantskap. Garnet är som en vitaminkick: Jojobaoil, aloe vera, vitamin E. Hur sjutton får man in det i garnet? Och varför egentligen? I alla fall är det 70%ull och 30%silke. Det ska bli en tunika när det blir klart. Lite mer pilligt att sticka, då hela nederdelen är spetsstickad.

1 kommentar:

  1. Hej, ville bara tacka för fin kommentar om min pippikofa! Det värmde!

    Snygga vantar du gjort, snart (eller någon gång), ska jag lära mig att sticka mönster med flera färger! (Pippiränderna räknas inte.)

    Jag håller med dig i din fundering kring varför det är nödvändigt att trycka in tex vitamin E i ett garn. Kan man ens ta upp E-vitamin genom huden liksom??? (Det kanske man kan, men jag tvivlar i alla fall på det...)

    Ha det gott/Blenda

    SvaraRadera