lördag 12 juni 2010

Sommartröja

Det var länge sedan jag skrev något här. Men min kamerasladd att överföra bilder med är tillfällit borta. Jag har lånat hem jobbets kamera nu.
FotbollsVM ger ju långa sticktillfällen.

Jag har stickat en sommartröja av mitt garnfynd. Ca 25kr blev garnkostnaden.
Mönstret kommer från DROPS.

Det är verkligen en favoritfärg det här.

Jag har börjat med en virkad kofta. Riktigt kul! Men nu har det blivit stiltje, för det gråa garnet tog slut. Jag har säkert mer i mina gömmor. Ska leta. Det rödbruna garnet är färgat med Kanelspindelskivlingar.



Jag har även börjat med en äppelgrönt linne.
Bild kommer när det är klart.

1 kommentar:

  1. Jättesnygg sommartröja! *tummen upp* Åh, färga med svamp vill jag oxå göra.. förhoppningsvis kommer det att bli verklighet till hösten! :) Må så gott! Kram Sofia

    SvaraRadera