söndag 8 juli 2012

Vantar mm.

Inte visste jag att jag var så beroende av stickning. Vi var i sommaratugan och garnet tog slut när det var två dar kvar. Jag vaknade tidigt. Blev rastlös. Fast jag hade så mycket annat jag kunde göra.
Men nu har jag tagit igen det.

Jag har blockat bakstycket till en tunika. Var lite osäker på storleken. Tror jag kommer att repa upp och göra överdelen lite längre. Det är ju bara slätstickning.
 Inger har färgat garn. Jag lyckades övertala henne att få köpa denna härliga härva. Garnet är samma som det jag stickar tunikan i. Merino/silk från Viola som vi var på kurs hos för ett tag sedan.
Ett par vantar klara. Ser lite konstigt ut när de ligger bland mina pelargoner. Mönstret heter Granar och kommer från stora vantboken. Vet inte vem som ska ha dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar