torsdag 3 maj 2012

Starmore, Feitelson och granvantar

Jag har börjat på vanten gran från Solveigs vantbok. Är inte nöjd med färgerna men ser nu på fotot att det blir nog ok.
 Två presenter till mig. Två härliga böcker att bläddra i många gånger. Jag håller på att ladda för att göra en Fair Isle tröja. Vet inte hur lång laddtid jag behöver.
Vi ät några stickvänner i Säter som ska till Orsa. Där finns en gammal dam som har en garnaffär och där hon i ett extra hus säljer Jamiesons Shetlandsull. Hon eller vi nystar av så mycket vi vill ha. Färgkartorna här är en del av de nyanser som finns.







2 kommentarer:

  1. Vantarna blir jättefina! Jag har också beställt båda böckerna som Tuula visade. Hoppas dom kommer snart.

    SvaraRadera
  2. Spännande ska det bli att följa din Fair Isle-stickning, tröjan alltså. Säg till när du laddat klart :)

    SvaraRadera