söndag 19 september 2010

Garnfynd och uppifrån och ner kofta

Jag har köpt mig en racercykel. Så härligt att komma iväg lite längre när jag motionerar. Fredag kväll, tur till Hedemora=3,5 mil. Lördag dag, Pärlan=2,5 mil.
Pärlan ja...
Fyndade som bara den. 8 hg ullgarn i 3 kvaliteer. = 80Kr!


Här ligger garnet och mojar sig bland de vackra äpplena. Vidare köpte jag en liten gullig handväska för 20 kr. Den har inte använts många gånger, för den såg så ny ut. Jag använde den på kvällen, när vi såg på Sound of Music på Maximteatern. En mycket fin föreställning. Extra kul att jag hade två fd elever med. Amanda hade sådan utstrålning som lilla Gretel.
Jag fick lov att köpa en ryggsäck för att få hem allt. =:)

På handarbetsfronten har jag så mycket på gång just nu, så inget verkar bli färdigt känns det som. Jag växlar bla mellan två plagg som bara har sååå lite kvar.
Det helgråa är en bolero som ska virkas kant runt om och det randiga ska bli en jack/tröja. Är bara lite lite kvar på ärmarna plus en krage. Banne mej om de inte ska bli klara inom 2 veckor.
Då kan jag göra lite på de två paren vantar i tvåändsstickning som jag också har på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar