torsdag 29 juli 2010

Lite sömnad, lite stickning


Först en fin bild som har några år på nacken. Jag gjorde lite olika likörer en sommar. Här är det älgört och hallon. Älgörten var väldigt god minns jag. Lite mörkgrön i färgen. Om du vill prova att göra så finns det en fin bok att äga.Sannas Likörbok.
Boken har fina bilder och lite poetisk text och flera fina recept
.


Jag har sytt kuddar och madrasser till kökssoffan i Lofsdalen. Varför blir inte färgerna bra ibland när man tar kort. Det ska vara starkt röda kuddar och mörkgrått sittdynetyg. Jag har fortfarande inte lämnat in symaskinen på lagning. Jag nystar upp undertråden för hand. Min man föreslog borrmaskinen. Men den var för dryg att hämta fram.

Uppifrån och ner koftan är så här långt kommen. Den ser kanske liten ut på bilden, men jag ville inte dra den rätt så maskorna skulle hoppa av stickan.. Jag tror att den kommer att bli bra. Tack för kursen Tant Kofta.
Garnet är härliga Vålberggarnet och färgen Grå Granit. Länk till Wålstedtsgarner finns i min länksamling till höger.

3 kommentarer:

  1. Hej, hej!
    Den ser jättefin ut!
    många hej fr. Koftan

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera