söndag 28 mars 2010

Knit pro och tvåändsstickning

Nu har jag åkt dit. att köpa hela settet De luxe Knit Pro. Jag köpte en sticka och en kabel för att prova för ett tag sedan. Helt underbart att sticka med. Jag fick det till ett fint pris av stadens garn och klädbutik. Handelshuset i Säter. Jag har hjälpt ägaren Susanne att komma igång med tvåändsstickning. Vi hade tvåändsstickning som kurs på förra veckans stickafe. Av 10 stycken som kom ville hälften lära sig.


Här är mitt vantprojekt i tvåändsstickning. Jag stickar i ett melerat ullgarn som jag köpt på Tradra någon gång. Det blir en jättefin effekt när jag stickar med det. Jag har försökt sticka in ett hjärta på vantarna. Jag använde vanlia avigmaskor och inte krokmaskor, för att markera hjärtat. Inte så nöjd men det får duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar