tisdag 19 januari 2010

Två mössor och rosor

Jag har köpt fantastiska virkade blommor på Tradera. Visst är de fina? De större har en broschnål fastsydda på sig.
Jag har virkat två mössor. Den grå/svarta är av restgarner och den blå är från påsen ifrån stickhelgen i Leksand, i somras.
Jag har jobbat några dagar nu efter sjukskrivningen förra veckan. Gissa varför? Jag fick världens infektion i foten, med blodförgiftning som följd, pga fotsvamp mellan en tå. Jag ha haft öppet sår sedan mitten på december. Det blev mycket handarbetat de här dagarna. Nästan så jag fick nog.

Matilda vill nog inte ha den trodde hon. Den är nog lite barnslig tycker hon. Fast hon hade den till skolan i dag. Jag tror att det är färgen. Men hon ville ha en blå mössa att matcha sin nya jacka med.
Jag tror att jag tar den annars.

2 kommentarer:

  1. Men stackare! Så tokigt det kunde bli av lite svamp då! Hoppas du blir kalasbra i ett nafs nu!
    Tröttna på att handarbeta? Hur menar du nu? ;) Hihi..
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilka fina mössor!
    kika in i min blogg, du har fått en award :)

    Mvh'

    Fru Rehn

    SvaraRadera