fredag 8 januari 2010

Färg på flera sätt

I dag har jag köpt blått garn till en mössa åt mig. Upptäckte att jag inte ägde någon blå. (som jag vill använda alltså)
Vidare så köpte jag och dottern varsitt hårfärgningskit.
Gissa vem som ska ha respektiva färg?
Här kommer före och efter bilder.
Men va nu!!!!
Inte visste jag att det fanns så många gråa hårstrån i min kalufs.



Matilda har lite av varje i färgväg.


Efter..Jag är jättenöjd. Lustigt hur blixten fångar färger som man inte ser annars. Det är inte så rött i vanligt ljus. Eller?
Det får jag se i morgon.


Matilda blev också nöjd med sitt svarta och sedan lite mörkrött som skymtar ibland.







3 kommentarer:

  1. Härligt garn och vad fina ni blev i håret, jag fick sån lust att piffa till mina råttestar också

    SvaraRadera
  2. Ja tänk va lite färg kan liva upp! :) Jag har en färgburk som står och väntar på mig oxå.. Vill inte utsätta kroppen för det innan jag är frisk dock.. Stickar du i Leksand idag? Kram, Sofia

    SvaraRadera
  3. Till Sofia!
    Nej jag stickar och virkar i soffan hemma. Jag är billös den här helgen.Men det skulle varit skoj att vara med.

    SvaraRadera