lördag 14 november 2009

Lördagkväll


Jag blir alldeles flustrerad. Hur kan TV sända Körslaget och Dansbandsduellen på samma tid? Jag sitter och sappar. Nu går jag därifrån.


Jag har haft 2 tröjor på gång i Vålberggarn. Kolla på favoritlänarna till höger här, så får du se garnet från Wålsteds ullspinneri. Lokalfägat och spunnet garn. Jag har länge känt att ena tröjan inte blir bra och den andra inte var kul att sticka. Jag har bestämt mig för att inte göra den ena alls och den andra repade jag upp en bra bit. Det är den på bilden här. Jag förlängde tröjan innan jag maskade av för ärmhålet. Ärmarna är halvklara och de får vara tills jag ser om de ser ut att kunna passa. Vilken lättnad när jag började repa upp. Garnet är rätt dyrt, så jag hade lite dåligt samvete att det bara låg i en kasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar